ClaimAir - úvodní foto

Vyhádají z aerolinek vaše peníze – ClaimAir

Ztráta nebo poškození zavazadla, odložení nebo rovnou zrušení letu, odepření přístupu na palubu letadla. Existuje mnoho problémů s leteckými společnostmi a je složité, dostat od nich nějakou kompenzaci. ClaimAir to řeší za nás.

Aerolinky nerady vrací peníze. Cestující zpravidla neznají moc pravidla, kterými se řídí, a mají problém argumentovat odbornými právními pojmy. ClaimAir se oproti tomu chlubí, že tohle zvládá a mají 95% úspěšnost. Stačí přitom jenom vyplnit formulář na webu a do něj zadat všechny okolnosti a problémy letu. Systém sám vyhodnotí, jaký máte nárok na kompenzaci. Můžete je takto využít jen jako poradce a následně si všechno s aerolinkami vyřídit sami, anebo je využít jako službu a poskytnout jim plnou moc v jednání za nás.

Pokud bychom chtěli vymáhat pohledávky soudní cestou, je nutné podepsání notářský ověřené plné moci, což znamená i zaplatit poplatek zhruba 80 EUR. Snadnější je se tomu vyhnout a přenechat práva pohledávky ClaimAir. Ti vlastnická práva vrátí, pokud nezískají kompenzaci.

ClaimAir - screenshot
Mám velkou smůlu, ale budu za to mít dost peněz. Tedy kdyby to byla skutečnost. Zdroj: www.claimair.com

Nemusí jít ale jen o současné případy. Pokud se vám stal podobný případ i před delší dobou, nejdéle před dvěma lety, lze nárokovat si odškodnění i zpětně. V případě letů zahrnující i Velkou Británii je to možné dokonce až šest let zpátky.

Celý proces se snaží co nejvíce automatizovat, aby bylo potřeba méně lidí k jejich řešení a vedlo to k rychlejšímu vyřešení problému. Do budoucna chtějí nejen řešit problémy poté, co nastanou, ale zaměřit se na ně už v předstihu. Chtěli by sledovat lety, který teprve proběhne a automaticky informovat, zda bude mít klient nárok na kompenzaci.

Nápad z bakalářky

Zakladatel a současný CEO ClaimAir, Jakub Havej, se začal případem práv letecké dopravy zabývat už v době studií na ČVUT. Vypracoval na tom svoji bakalářskou práci a o několik let později v roce 2015 svůj nápad konečně uvedl do praxe. K úspěchu a úspěšném rozjetí startupu mu pak pomohla i účast v akcelerátoru StartupYard.

Milujete cestování? Zdroj: Facebook ClaimAir

Příklad šťastného návratu peněz

Charlotte J. z Nového Zélandu má dvě dcery a nevlastního syna, kteří uvízli 14 hodin na letišti v Šanghaji. Sama se s nimi zkoušela dohadovat, že šlo jednoznačně o očekávanou událost.

„Bohužel moje argumenty nebyly ze strany Lufthansy vůbec vyslyšeny a aerolinka odmítala ustoupit od svého stanoviska. Zaregistrovala jsem tedy svůj případ u ClaimAir, kteří mi vysvětlili, že argumenty Lufthansy jednoduše nejsou správné. Věnovali mi svůj čas a ochotně vysvětlili, z jakého důvodu nárok na kompenzaci vzniká, a že mi velmi rádi pomohou finanční odškodnění získat.“

Nakonec s pomocí ClaimAir získala od Lufthansy kompenzaci, celkem 600 euro za každého, tedy dohromady 1800.

Odměnou pro ClaimAir

Tenhle startup není neziskovka, a tak chtějí jako odměnu 25 % vyhádané částky od leteckých společností. Například výše zmíněná Charlotte, které Aerolinky nakonec zaplatili 1800 euro, celkem 450 euro z toho šlo na konto ClaimAir.

Může se to zdát jako moc, ale na druhou stranu je to alespoň motivuje k lepšímu výkonu. Čím víc od nich pro nás získají, tím víc získají i pro sebe. Má to i tu výhodu, že pokud se jim nepodaří pro nás nic získat, nebudou mít ani oni nic a snažili se zbytečně. Žádné jiné poplatky jim platit nemusíme.

Zdroje

Sdílejte :-)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *