Pohledy, které vyrábí Ali O’Grady nenajdete jen tak ležet v regálech supermarketů, se vzkazy typu: „Upřímnou soustrast“ nebo citátem „Kdo opustí smutného přítele, není hoden, aby se dělil s jeho radostí.“. Startup Thoughtful Human si klade za cíl zlepšit emoční inteligenci. Ta totiž podle slov zakladatelky z kupovaných pohlednic čím dál více mizí, a dělá z nich klišé a neosobní zboží. Důvodem je, že velké globální společnosti vnímají pohlednice jako „sezónní a příležitostní formalitu“, určenou převedším pro starší generaci, která odesílá přání k narozeninám a svátkům s pouhým „Všechno nejlepší“.
Tyto pohlednice povzbuzují lidi, aby otevřeli a smířili se se složitými a často nepříjemnými rozhovory o rakovině, žalu, depresi, závislosti a napjatých vztazích. Nejedná se o vyjadřování soucitu nebo nařizování lidem, jak se mají cítit, ale pohlednice mají vybízet ke komunikaci. A především přimět lidi brát těžké životné situace jako přirozenou součást života, čímž podpoří své duševní zdraví.
Podnikání s pohledy vzniklo z vlastní zkušenosti zakladatelky Ali O’Grady, která ve 23 letech ztratila svého otce, který po desetiletém boji podlehl rakovině tlustého střeva. Témata pohlednic pokrývají celou řadu oblastí, od závislosti na drogách, přes deprese, až po ztrátu milovaného člověka. Nabízí trvalou osobní podporu během náročných situací a okolností s nimi spojených.
V přiloženém videu si můžete prohlédnout Aliinu přednášku z Tedx Talk s názvem „Otázky, na které se v souvislosti s rakovinou, depresí a závislostí, nikde neptáme“.
Ali vyrábí a píše pohlednice Thoughtful Human na ekologicky přátelské karty (tudíž bez použití plastů), které jsou tištěny na semínkový papír – ten lze pak zasadit do květináče nebo i na zahradu, aby z něj vyrostla rostlina. S distribucí pohlednic zakladatelce pomáhá maloobchod Target a potravinový řetězec Whole Foods, ve kterém Ali dříve pracovala.
Zahájit podnikání s papírovými pohlednicemi ve dnes čím dál více digitálnějším světě zní možná jako bláznivý nápad. Ali O’Grady však říká, že to tak překvapivé není. Všímá si rozšiřujícího trendu, poukazujícího na mileniály, kteří tištěně psaným zprávám kladou mnohem větší důraz než předchozí generace. Mileniálové jsou proto pro autentičnost pohlednic hlavní cílovou skupinou startupu Thoughtful Human.
Kromě samotných pohlednic nabízí startup vzdělávací semináře na téma vyrovnání se s těžkou životní situací, a také vede kampaň na zpětný odběr, která přispívá společnosti American Cancer Society na výzkum pankreatu (břišní nádory) deseti procenty z prodeje vybraných pohlednic.
Napsat komentář