ViaGoood je sociální sítí, která propojuje lidi tak, aby společně pomáhali dobré věci a vzájemně se podporovali. Pokud vám například záleží na pomoci dětem v rozvojových zemích, můžete jim jednoduše skrz mobilní aplikaci poslat finanční podporu. Odměnou vám bude například zpráva, že díky vám se jedna holčička na druhém konci světa naučila číst a psát. Můžete si na konci dne pogratulovat a usínat s dobrým pocitem, že dnes jste udělali něco dobrého.
Kromě vás to navíc budou vědět i všichni okolo včetně vašich blízkých, které můžete také inspirovat. Tohle je princip „sněhové koule“, což je hlavním smyslem této sociální sítě. Motivujete ostatní lidi, a to výrazně zvětšuje efekt pomoci a dodává radost všem zapojeným lidem. Je cool být na Instagramu, tak by mohlo být i cool viaGoood.
Za celým tímto nápadem se skrývá příběh zakladatele Michala Valty, kterému se v životě stala jedna nepěkná věc. Autonehoda. Do té doby byl úspěšným ředitelem jedné marketingové agentury a všechno šlo dobře. Ale pak stačil jeden nestřežený okamžik a jeho auto narazilo ve vysoké rychlosti na dálnici do stojícího kamionu. Zranění byla rozsáhlá a doktoři mu nedávali moc šancí na přežití. Přesto přežil. Uvědomil si přitom i něco důležitého. Řekl si, že chce udělat něco dobrého. Tak založil viaGoood.
Pro začátek začali s crowfundingovou kampaní „Buďte jedním z 50 000 dobrých lidí“. Tolik dobrých lidí právě hledají, kteří jim mohou poslat 19 dolarů na vývoj a pomohou dostat viaGoood na trh. Otázkou je, zda se jim to povede.
Aktuálně vyvíjejí aplikaci pro americký trh, ačkoliv původním plánem byla Česká republika, kde zatím probíhá jen vývoj samotné aplikace. Provoz v USA se zatím stále řeší, rozhodují se mezi LLC (obdoba americké a.s./s.r.o.) a neziskovou organizaci. Pro přesun tam měli hned z několika důvodů:
Právě ohledně financí bude možné si příspěvky zpětně dohledávat. Zároveň bude na každou transakci poskytnut po jejím provedení i písemný doklad. Každý uživatel přitom už dopředu uvidí, kde jeho příspěvek skončí.
Aktuální vývojářský tým by měl ze začátku fungovat jen jako redakční tým, který bude pomáhat filtrovat obsah. Jinak by měla síť mít vlastní evaluační systém a vylučovat cokoliv se špatným ratingem. Kromě toho tým viaGoood rozhoduje i o neziskových organizacích, kterým bude možné skrz sociální síť posílat peníze. Neziskovky vybírají na základě několika profesních serverů a organizací, které hodnotí jejich fungování. Především přitom zohledňují i její lokální působení v místě uživatele.
Na viaGoood bude i reklama, jen jiná. Firmy nebudou propagovat své výrobky a popisovat detaily o nich. Místo toho budou informovat o tom, kam přispěly a na čem dobrém se podílely.
Napsat komentář