Zřejmě nejsnazší cestou, jak prorazit s nápadem/projektem/startupem, je to, že si jako spoluzakladatele vašeho projektu najdete nadšence do technologií, kterého jmenujete technickým šéfem vašeho „nového dítka“.
Pravděpodobnější je ale klikatější cesta. Jaké tipy dává majitelka firmy cSubs Julie Auslander, která je nepolíbená technologiemi a vybudovala technologickou firmu? Její startup pomáhá zavedeným firmám přeorientovat se plně na digitální věk a zbytečně neutrácet přemrštěné částky za outsourcing služeb IT firem.
Téměř každá firma se snaží technologie využívat, aby fungovala optimálně, tvrdí Auslander. Proto je důležité mít vlastní webové stránky, které jsou zaměřené na ty, které chcete oslovit. Také můžete IT využívat pro řízení firmy uvnitř, aby šlapala lépe.
„Technicky zaměření lidé jsou samostatným druhem, který mluví svým jazykem,“ říká o „ajťácích“ Auslanderová.
Proto je třeba si najít někoho, kdo dokáže v tomto světě komunikovat, ale také rozumí lidem informačními technologiemi nedotčenými. Umí jim některé věci jednoduše vysvětlit. Přitom rozumí programování a dokáže vaše myšlenky převést do kódu čísel, kterým zase porozumí stroje. Julie Auslander našla Kena Redlera, ze kterého udělala rovnou ředitele, jenž má na starosti technický rozvoj společnosti.
Ať už pro vás „IT guru“ bude pracovat interně nebo externě, je důležité, jak jej najít.
„Musíte políbit mnoho uchazečů, než narazíte na toho správného prince,“ pomáhá si pohádkovým příměrem Auslanderová.
Klíčové pro úspěšný rozvoj vašeho projektu je mít zcela jasnou představu, jakým směrem chcete nápad rozvíjet. Mít k ruce technického ředitele nemusí být vždy vhodným řešením. Někdy se vyplatí tyto služby outsourcovat. V takovém případě musíte jasně vědět, co potřebujete a kolik na to máte peněz.
„Někteří lidé se snaží postavit celý dům sami,“ upozorňuje na rizika Auslanderová, pokud si myslíte, že vše „nějak“ zvládnete vlastními silami.
Technologie má pomáhat lidem, ne opačně. Firma cSubs sice pomáhá firmám s přechodem na digitální technologie, procesy automatizuje, ale nesmí ztrácet ze zřetele vztah s konkrétním zákazníkem.
Pokud nemáte osobní přístup ke klientům, nevybudujete si důvěru, můžete se rychle dostat ze hry, když přijdou první komplikace. cSubs má svým individuálním přístupem neuvěřitelnou míru udržení zákazníků. 98 procent.
Schopnost umět se přizpůsobit novým podmínkám je klíčové pro úspěch nejen v technologických firmách, ale v jakékoliv činnosti. Zejména pokud jste orientovaní na ostatní lidi. Důležité je mít pravidelnou zpětnou vazbu, která je zároveň rychlá. Pak můžete lépe odstraňovat chyby.
Na druhou stranu nesmíte svůj projekt zaplavit neustálými změnami. Druhým extrémem je komplikovaný a těžkopádný proces analýzy, návrhů změn, implementace a zpětné vazby, který zabere několik měsíců.
Je pro vás IT velkou neznámou? Nezoufejte, není to překážkou.
Tento úkol je často během na dlouhou trať. Většinou chcete někoho, kdo je spolehlivý a vydrží vám dlouho. Kdo nedělá chyby, a když už, tak je umí rychle odstranit. Velcí poskytovatelé technických řešení, kteří pracují pro banky nebo vládní instituce sice nedělají často chyby, ale jsou velice drazí.
Zejména v anglosaském světě na reference hodně dbají. Pokud tedy vybíráte někoho, kdo vám má zajistit technologické zázemí, je dobré se obrátit na ty, kteří mají dobré reference. Případně vám je známý/kamarád doporučil.
Reference je však třeba ověřit u daných klientů, zda jsou pravdivé.
„Pokud vám někdo doporučení na danou firmu nechce dát, je to jako vyvěšení červené vlajky,“ varuje Annie Neubrechová, provozní ředitelka firmy cSubs.
Napsat komentář