AirLifting

Liz Powers pomáhá bezdomovcům a postiženým lidem prodávat jejich umění

Liz Powers často slýchala v ulicích Bostonu od lidí bez domova žijících na ulici, že potřebují šanci, příležitost. Pracovala s nimi jako sociální pracovnice a navštěvovala centra pro bezdomovce a osoby s postižením. Přišla přitom na to, že na ulicích vzniká zajímavé umění, často od lidí, kteří nemají žádné příjmy.

Liz Powers
Liz Powers

Liz Powers založila na konci roku 2013 iniciativu ArtLifting, což je platforma, kde mohou umělci vystavovat své umělecké výtvory a ukázat širší veřejnosti svůj talent.

„Tím, že umožním těmto umělcům vystavit jejich umění před širokým publikem, ArtLifting jim dá příležitost být úspěšnými v tom, co dělají. ArtLifting je společnost, jež umělcům, kteří čelí bezdomovectví a postižení, dá sílu a ocení jejich práci prodejem jejich děl,“ okomentovala mladá Američanka.

Rozjezd ze svých úspor

Ta na rozjezd svého podniku dala čtyři tisíce dolarů ze svých úspor. Od svého vzniku se ArtLifting rozšířilo do 35 států USA a spolupracuje s více než 190 umělci. Díla těchto umělců zdobí interiéry velkých firem, hotelů a dalších komerčních prostor. Díky této platformě někteří z umělců, jako například Allen Chamberland nebo Scott Benner, získali nejen finanční prostředky, ale také nové sebevědomí a příležitost prezentovat své umění veřejnosti​.

„Naším cílem je posilovat vztah s velkými firmami a prodávat naše originální umění do hotelových řetězců nebo použít umělecké náměty pro výrobu textilu, nástěnných motivů, případně na karty od pokojů hotelových pokojů. Využití je prakticky neomezené,“ naznačila další ambice firmy.

Nejen peníze, ale i zvýšení sebedůvěry

Umělci dostávají z prodeje uměleckých děl 55 % ceny, kterými mohou pokrývat své životní náklady a rozvíjet umělecký talent. Část výnosů jde také na další sociální projekty prostřednictvím ArtLifting Community Impact Fund.

„Měříme dopad našeho projektu ArtLifting dvěma způsoby. Jednak množstvím peněz, které si umělec vydělá prodejem svých děl a pak také změnou úrovně jejich sebedůvěry. Tuto změnu měříme kvalitativně i kvantitativně prostřednictvím průzkumů,“ vysvětlila Liz, jak změřit sociální dopad jejího projektu.

Kam dál?

Juliana Alonso dělá umění pomocí adaptivních nástrojů, které sama vytvořila.
Juliana Alonso dělá umění pomocí adaptivních nástrojů, které sama vytvořila.

Liz se snaží projekt posouvat dále a neustále přemýšlí o tom, jak ArtLifting učinit efektivnějším a s větším dopadem na život zapojených umělců. V portfoliu mají přes sto třicet lidí s uměleckými sklony. Jednou z cest je spolupráce s designéry interiérů po celých Spojených státech.

V roce 2024 projekt navázal důležitou spolupráci s Kirei, poskytovatelem udržitelných akustických designových materiálů. Tato spolupráce umožňuje umělcům z ArtLifting vytvářet personalizované akustické dlaždice, které se nejen esteticky začleňují do prostor, ale také pomáhají zlepšovat akustiku prostředí, což je obzvláště důležité v moderním designu kanceláří. Tento inovativní přístup kombinuje umění a udržitelnost, což ArtLifting přináší nové možnosti rozvoje a oslovení širšího publika.

Zdroje:

Sdílejte :-)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *