E-commerce Day

Největší moravská konference pro e-shopy je za dveřmi. Sledujte ji s námi!

Pro mnoho e-shopů začíná pomalu, ale jistě těžké období. Ústup koronavirových opatření, začátek války na Ukrajině a s ní související nástup ekonomické recese pravděpodobně ukončí hody, které v e-commerce světě poslední dva roky panovaly a odrazí se v nižší ochotě nakupovat ze strany spotřebitelů. Přesto je zde nemálo e-shopů, které se s nastalou situací vyrovnávají s grácií. Jak to dělají? I o tom bude konference E-commerce day 2022!

Celodenní konference E-commerce day je určena malým a středním e-shopům. Přední experti z různých oborů se zde vyjádří k tématům, která e-commerce komunitu aktuálně nejvíce pálí. Provozovatelé e-shopů mají na akci vstup zdarma.

Již 8. října 2022 se můžete těšit na druhý ročník této konference, která se bude konat v prostorách Impact hubu v Brně. Připraveno je 20 přednášek a 10 workshopů z oblasti marketingu, práva, účetnictví, logistiky, ale také inspirativní příběhy majitelů e-shopů, jež se s přicházející krizí nejlépe vyrovnávají.

Za konferencí stojí v roli organizátorů nadšenci do e-commerce z neziskové organizace GUG.cz, kteří se sami pohybují v e-shopovém světě a rádi předávají své dovednosti a znalosti dál, naplňujíc tak poslání GUGu: vzdělávat Česko.

Motivací ke vzniku akce byla absence kvalitní celodenní oborové konference pro e-shopy na Moravě. To, jak po informacích, zkušenostech a příkladech z praxe prahnou e-shopaři nejen v Praze, ukázal obrovský ohlas prvního ročníku, který navštívilo přes 250 nadšených účastníků. Připomenout si jej můžete v galerii fotek z roku 2019.

Čekejte aktuální témata v podání odborníků ze světa e-commerce

Jak vyjít z ekonomické krize silnější?

To nejžhavější téma, které řeší nebo brzy bude řešit téměř každý e-shop je vyrovnávání se s důsledky nástupu ekonomické recese. Po enormních nárůstech tržeb v dobách největší covidové pandemie přichází střemhlavý pád způsobený kombinací nečekaných událostí na Ukrajině a přirozeného vývoje ekonomického cyklu.

Jak s e-shopem tuto post-covidovou kocovinu ustát vám poradí Michal Kubíček, který je předním e-shopovým mentorem s praxí z vlastního e-shopu Svět cukrářů. Také Michal Krutiš poskytne cenné know-how, jak se masivním propadům tržeb bránit pomocí změny marketingové strategie. Zazní řada tipů, které lze aplikovat již dnes.

Co čeká e-shopy v roce 2023?

Kromě rad, jak ustát aktuální situaci, je důležitá také příprava na další období. Rok 2023 bude pro většinu e-shopů výzvou. E-commerce prostor už nebude takový jako býval před rokem 2020, kdy do našich životů poprvé vstoupila covidová pandemie. Je nezbytné tuto skutečnost přijmout a přizpůsobit se jí.

Všechny e-shopy musely začátkem roku přidat na své stránky cookie lištu, která je připravuje o spoustu cenných dat. Co se stane, přijdou-li další regulace a firmy jako Google či Facebook nebudou moci sbírat data vůbec? Jak to bude s výkonnostním marketingem, na kterém stojí velká část obratů každého e-shopu? Toto téma otevře přední analytik a spoluvlastník agentury Taste Jan Tichý ve své přednášce o zániku 3rd party cookie.

Nelze ignorovat zesilující trend marketplace v posledních letech. Bude přes virtuální tržiště do pár let proudit více než třetina obratu každého e-shopu i v České republice? Pozice Česka coby e-shopové velmoci (země s nejvyšším podílem e-shopů na počet obyvatel) není dlouhodobě udržitelná a e-shopy bez přidané hodnoty budou zanikat. Jak se připravit na příští roky, kdy si Mall, Alza nebo třeba Kaufland, či Amazon budou rozdávat karty, nám prozradí expert David Cikánek.

Chcete-li provozovat e-shop, nepůjde to bez právních regulací. Máte povinnosti ve vztahu ke spotřebitelům, musíte mít správně nastavené obchodní podmínky, právní regulace se dotýkají procesů, daní, účetnictví a mnoha dalších oblastí e-commerce podnikání. Na konferenci vám advokátka Jana Sedláková poradí, jak se vyrovnat s rostoucími požadavky na transparentnost e-shopů (například s regulacemi recenzí, tajemnou směrnicí „DAC-7“ či přísnějším pravidlům při záměrném navyšování cen před slevovou akcí).

Inspirace od úspěšných e-shopů

Na konferenci se v roli řečníků představí několik majitelů e-shopů, kteří zvládají aktuální situaci ustát. S účastníky se podělí o to, co je klíčové pro úspěšné fungování v dnešní době a jaké jsou jejich plány do budoucna.

Těšit se můžete například na Eriku Eliášovou – ženu, která hýbe světem módy na internetu a jejíž e-shop Erika Fashion zažívá v současnosti velmi úspěšné období.

Dále vystoupí David Herold, ostřílený podnikatel v e-commerce a zakladatel e-shopů Ketomix a Gardina. Ukáže nám, jak nad svými projekty přemýšlí, co považuje za důležité a jakým způsobem přistupuje ke změnám na trhu.

Inspiraci přinese také Jakub Šulák zabývající se prodejem druhotného softwaru na trzích po celé Evropě. Jeho e-shop Forscope se stal vítězem slovenské soutěže ShopRoku pro rok 2021. S Jakubem se budeme během přednášky zamýšlet, zda je skvělý produkt jediným klíčem k přežití malých a středních e-shopů.

← Živý přenos z druhého ročníku E-commerce day můžete sledovat na našich sociálních sítích Starty.cz

Důraz na přidanou hodnotu e-shopu, přístup k zákazníkům a budování značky

Přístup ke klientům a nastavení zákaznického servisu bude hrát čím dál větší roli. O tom, jak správně komunikovat se zákazníky a jak zvýšit tržby e-shopu díky zákaznické podpoře, bude hovořit Daniel Višňák.

Těšit se můžete také na výsledky průzkumu Juraje Harkabuzíka, který na 1500 e-shopech odhalil nejčastější chyby v nastavení zákaznického servisu. V rámci přednášky zazní také informace, jak těmto chybám v nastavení předejít, aby byl váš zákaznický servis efektivní z pohledu nákladů a výkonný při obsluze klienta (přece nechceme, aby klient nakoupil u konkurence proto, že se nedovolal na zákaznickou linku).

Spousta e-shopů je v něčem unikátní. Mívají skvělý přístup. Výborný servis. Profesionální lidi v týmu. A přesto nezvládají vést konkurenční boj ničím jiným než snižováním cen. Na vině bývá nedostatečná nebo nesprávná komunikace se zákazníky. V dnešní době je víc než kdy jindy nutné dostatečně vysvětlit vlastní přidanou hodnotu a tím si obhájit třeba i vyšší cenu zboží. Jak účinně prezentovat, v čem jste jiní (lepší) než konkurence, a přesvědčit zákazníky k nákupu právě u vás? To vám ve svém workshopu předvete specialista na obchod Petr Bernadič.

S působením e-shopu navenek souvisí rovněž posilování značky, které bude v době krize důležitější než kdy dříve. O tom, jak brand budovat a že to není alchymie, bude mluvit expert na branding Ivan Jašek. Odbornice na Facebookové kampaně Bára Kheler, nám zase v praktickém workshopu ukáže, jak díky lepší práci s brandem zlepšit výkon kampaní na Facebooku.

Hledání nových příležitostí: transformace podnikatelského modelu nebo crowdfunding?

Pojďme chvíli vnímat krizi jako impuls ke změně. Co se zamyslet nad tím, zda není vhodná chvíle na změnu podnikatelského modelu? Juraj Sakso bude hovořit o možnostech posunu z B2C do B2B sféry a naopak. Na konkrétních příkladech z praxe ukáže, co taková transformace přináší a jaké jsou její výhody či nevýhody.

Transformace z B2B na B2C model (či opačně) však v některých případech nemusí být tou nejlepší cestou. V posledních letech se stále více hovoří o tzv. D2C modelu. Co to vlastně je? Jde jen o bublinu, která brzy splaskne, nebo je to nový trend, jenž razantně změní českou i globální e-commerce? Proč dnes celebrity jen nevystupují v reklamách, ale místo toho zakládají vlastní značky? Komu se to povedlo a kdo naopak absolutně selhal? O tom bude mluvit Radek Hudák, CMO společnosti Shoptet, která má pod svými křídly více než polovinu českých e-shopů.

I v době ekonomického úpadku se mohou objevit příležitosti. Zajímavá možnost nakoupit zboží od dodavatele s větším prostorem pro marži. Spuštění nové kampaně, která urychlí růst e-shopu. Nebo třeba možnost výměny stávajícího skladu za větší. Jenže kde na to vzít vlastní kapitál? Navíc je v těchto případech nutné reagovat rychle – mnoho příležitostí nepočká a včasná reakce může přinést zajímavý růst e-shopu. Výhodou malých a středních e-shopů je fakt, že jim nestojí v cestě k rychlému rozhodování složité korporátní procesy.

Kromě standardních možností financování (např. formou bankovních podnikatelských úvěrů) existuje i tzv. crowdfunding. Co je to a jak může může pomoct e-shopu i z marketingového hlediska? To účastníkům vysvětlí bývalý ředitel společnosti Mall a současný CEO společnosti FunGOOD, Vít Endler.

A to pořád není všechno

Nechceme se soustředit jen na problémy a zabývat se způsoby, jak jim čelit. Myslíme také na e-shopy, kterým se i přes současnou ekonomickou recesi daří a chtějí se dále rozvíjet. Připravena je spousta témat, která oceníte, i když váš e-shop šlape jako hodinky a (máte pocit, že) začínající krize se vás netýká.

Na konferenci zazní z úst Ivo Tomana nadčasové psychologické tipy, které uplatníte v on-line marketingu nehledě na ekonomickou situaci ve společnosti.

S dalšími speakery se budeme zabývat efektivitou PPC reklamy, přínosy vlastního blogu na e-shopu, digitalizací účetních dat nebo nastavením fungujícího influencer marketingu.

Zamyslíme se, co se stane, když dojde k podcenění SEO. Na příkladech nejčastějších chyb u e-commerce projektů v SEO to e-shopařům vysvětlí Pavel Ungr, odborník s 15letou praxí. Poradí také, jak se daných chyb a problémů vyvarovat.

Že méně je někdy více, dokáže ve své přednášce zaměřené na efektivitu e-mail marketingu Lucie Prokopová. Z případové studie vytvořené se značkou Unuo se účastníci dozví, jak očistit databázi kontaktů, ušetřit náklady na e-mail marketing a přitom přinést více konvezí.

Na programu jsou jak přednášky, tak praktické workshopy. Věříme, že z nich účastníci odejdou s notebooky a zápisníky plnými poznámek a informací, které mohou snadno aplikovat do rozvoje svého e-shopu.

Ještě stále váháte?

Pokud pořád nejste definitivně rozhodnutí, zda akci sledovat, snad vás přesvědčí výčet toho, co vše je na konferenci E-commerce day 2022 připraveno:

  • 20 přednášek a 10 workshopů na aktuální témata od předních expertů v oblasti e-commerce.
  • Partnerské stánky – pobavte se o vaší situaci či navažte spolupráci.
  • Networking – nasbírejte cenné kontakty pro rozvoj vašeho podnikání.

← Živý přenos z druhého ročníku E-commerce day můžete sledovat na našich sociálních sítích Starty.cz

Sdílejte :-)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

X