Infarm_Vnitřní farma

Farma přímo v obchodě: Natrhejte si čerstvé ovoce a nasbírejte zeleninu – bude InFarm v každém supermarketu?

Bydlíte v bytě, ale sníte o domku se zahradou, kde byste mohli na své minifarmě pěstovat ovoce či zeleninu v bio kvalitě? Nemusíte se zadlužovat ani střádat milióny, abyste si svůj sen splnili. Cílem německého startupu InFarm je zakládat v supermarketech farmy, kde si můžete utrhnout „jablko přímo ze stromu“. Rok 2021 se pro ně nesl v duchu získávání finančních prostředků, aby mohli uskutečnit plány na mezinárodní expanzi. InFarm se zaměřuje především na USA, Kanadu, Japonsko a další části Evropy. Společnost se rovněž chystá rozšířit své působení na další trhy v Asii a Tichomoří a na Blízkém východě.

Jen si to představte. Jdete na nákup do svého oblíbeného řetězce a místo toho, abyste si jablka či brambory do košíku brali z regálů, sami si je natrháte či nasbíráte. Sci-fi? Nikoliv. Startup InFarm, který vznikl v Berlíně, tuto iluzi proměnil v realitu.

Vnitřní farma
Jak vypadá vnitřní farmářský systém

InFarm, který farmy založil v několika málo supermarketech, má vizi, že by malá farmička mohla být součástí velkého množství obchodů. Vnitřní farmářský systém, který testuje, používá senzory k zalévání a hnojení bylinek, zeleniny a ovoce, jejichž stav zároveň průběžně monitoruje. A tak ví, kolik vody to které ovoce či zelenina potřebuje a kdy.

V roce 2021 společnost InFarm získala investici ve výši 200 milionů dolarů, aby mohla expandovat na mezinárodní trh. Využívání vertikálního zemědělství má čím dál více jistě smysl, protože poskytuje pěstitelům možnost pěstovat plodiny v budovách s kontrolovaným klimatem a s mnohem menší spotřebou vody než při standardním zemědělství.

Farma, co se zalévá přes internet

To vše se děje díky zavlažovacímu a výživovému systému ovládanému přes internet. Startupoví pracovníci tak na dálku kontrolují, monitorují a vyhodnocují úrodu každé minifarmy přes data poskytovaná lokálními senzory v reálném čase.

InFarm_Farma uvnitř
Do několika supermarketů v Berlíně a jeho okolí už farmářské vlaštovky firma zabudovala a setkala se s pozitivními ohlasy.

InFarm si od svého projektu slibuje, že lidé budou nakupovat více kvalitního ovoce a zeleniny a méně těchto produktů ze skleníků či průmyslových sadů, kde jsou často zbytečně „zásobovány“ chemií.

Konec tisícikilometrových výletů z farem?

Startup chce bojovat zejména proti současné situaci, kdy jde zhruba 70 procent ceny, kterou platíme za ovoce a zeleninu (ale i jiné potraviny) na převoz a uskladnění. Podle statistik z USA musí průměrný pokrm ujet více než 2400 kilometrů, než se dostane ke koncovému zákazníkovi.

Právě tomu chce InFarm prokázat službu – plánuje své minifarmy umisťovat zejména do obchodů s potravinami, které navštěvuje právě koncový zákazník. Ten by si tak podle idejí pracovníků InFarm již nikdy nemusel domů donést nedozrálé nebo naopak přezrálé a nahnilé pokrmy, ale pouze ty čerstvé.

Zdroje

Sdílejte :-)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

X