Máte sbírku hodinek, ale chybí vám temně černé? Co takhle si pořídit nejčernější hodinky na světě? Nová hodinářská společnost Chronotechna jedny takové vymyslela. Ciferník je vyroben z nanokarbonových vláken, která jsou certifikována Evropskou vesmírnou agenturou (ESA) a Národním úřadem pro letectví a vesmír (NASA). Mohou tak být použita na objektech vyslaných do vesmíru nebo právě pro nejčernější hodinky.
Na americkém crowdfundingovém serveru Kickstarter hodinky uspěly v roce 2018 hned v prvním dni. Značka potřebovala k rozjetí výroby půl milionu korun. 11. listopadu měla od 663 podporovatelů vybráno přibližně 7,5 milionu. Přitom do ukončení sbírky zbývalo ještě 18 dní.
Značka Chronotechna, ze které vzešel i český hodinářský brand Prim, fungovala už v půlce minulého století. Ve výrobě však nepokračovala a zanikla. Vzkřísil ji český IT expert Pavel Šich, který spolu s investory ze Švýcarska vymyslel právě samonatahovací a safírem potažené hodinky. S první Chronotechnou má ale ta nynější společné pouze jméno.
Hodinky jsou „nejčernější“ především kvůli tomu, že pohlcují a minimálně odrážejí světlo v poměru 99,9:0,1. Podle Šicha se temnota hodinek přibližuje černé díře. Ciferník s jeho fyzikálními i optickými znalostmi přispějí k tomu, že ručičky hodinek budou perfektně vidět. Kromě supertemného pozadí tomu pomáhá například švýcarský keramický pigment zvaný Super Luminova Grade X1 od firmy RC Tritec. Díky upravenému krytu ciferníku budou hodinky fungovat nejen na přímém slunci, ale i pod vodou.
O tom, že se Šichovi vyplatilo otestovat potenciální úspěšnost hodinek na Kickstarteru, vypověděly už první minuty. Potřebný obnos peněz byl vybrán za pouhých deset minut.
V krátkém rozhovoru pro Starty.cz Pavel Šich prozradil, jak dlouho hodinky vznikaly.
Počítali jsme s tím, že zájem bude. Produkt je za dobrou cenu, ale nečekali jsme, že uspějeme za méně než 10 minut. Za 14 dní kampaně jsme byli nad 1 500 % plánovaného cíle.
Celý koncept vznikal více než rok. Samotný model „nejčernějších hodinek“ jsme prezentovali více jak osm měsíců – intenzivní práci od designu, mnoho prototypů, materiálové zkoušky, řešení dodavatelů, servisu, kampaně atd.
Původně jsme měli jiné „hodinkové“ koncepty. Jako třeba mechanický krokoměr a jiné komplexní záležitosti. Nicméně z market průzkumu jsme postupně destilovali tento koncept. Vznikl vlastně náhodou a oklikou.
Hodinkový byznys je především mužská záležitost. Ostatně já rád říkám, že kvalitní hodinky jsou jediný šperk, který muž může bez obav nosit. Nicméně určitě variantu pro ženy nevylučujeme. Nebude to však analogie hodinek, které byly na Kickstarteru. Když už hodinky pro ženy vzniknou, bude to opět muset být něco extra.
Napsat komentář