Binární kód

Od nuly k jedničce

Tato kniha působí v americkém prostředí jako zjevení originality a odvahy. Je zásadní pro všechny, kteří se nebojí myslet inovativně a odlišně a stejným způsobem chtějí vést svou firmu k úspěchu. Peter Thiel jasně ukazuje rozdíl mezi skutečně přelomovým nápadem, který si zaslouží název startup, a laciným šumem, který se okolo tohoto termínu točí v naprosto průměrných společnostech a nesmyslných nebo zbytečných produktech.

Koho zajímá svět startupů, pro toho je jméno Peter Thiel notoricky známé. Tento kontroverzní spoluzakladatel firmy PayPal a Palantir vyhlásil stipendium pro nadané vysokoškoláky, pokud nebudou marnit čas univerzitou, a otevřeně kritizuje kapitalistický systém konkurence a soutěživosti, který vede k neschopnosti spolupracovat na zásadních vizích lidstva. Kniha tak je motivační spíše svojí kritickou sprchou nežli lacinými frázemi o úspěchu. Zamyšlení, které přečtete za jediný den, je plné skvělých postřehů.

„Pokud se v příštích letech v naší společnosti nic nezmění, pak budoucnost začne až za sto let.“

Autor jasně ukazuje, že s objevem žárovky nepřišel výrobce svíček a s vynálezem mailu pošťák. Jde o to hledat možnosti tam, kde si je ostatní nedokážou ani představit, a vidět hodnotu na nečekaných místech. Největší možností nové myšlenky a její realizace – startupu je vybudovat zcela nový trh při udržení základní premisy – že řeší problém skutečných lidí, kteří jsou ochotni si ho koupit. A nejlepší místo na takové myšlenky je to, které vidíte vy jako první a nikdo jiný ho zatím nehledá.

V knize se prakticky a svižně rozebírá začátek firmy, nabírání do týmu, prodej i marketing a reklama. V neposlední řadě se řeší komplementarita člověka a stroje z pohledu bohatých zkušeností z firmy Palantir, ekologické a sociální rozměry podnikání, ale leitmotivem knihy zůstává až do poslední strany apel na samostatné myšlení.

Hodnocení 93 %

Sdílejte :-)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *