Flo Dahm - Mléko

Trendy pro rok 2019: Když jsou krávy out

Už několik let můžeme v obchodech nalézt rostlinné náhražky mléka, jako je mandlové, sójové či kokosové. Rok 2019 nabídne více alternativních mlék než kdy předtím. Jednu věc mají všechny tyto druhy společnou –⁠ jsou veganské a bez laktózy.

Zdroj: Maxpixel

Veganský životní styl je vůči planetě nesporně přátelský, nicméně stále se vedou debaty o tom, jaký druh rostlinného mléka je nejlepší. V roce 2019 už neexistuje nedostatek alternativ. V supermarketech najdete uličku přeplněnou rýžovým mlékem, kešu mlékem, mandlovým mlékem, špaldovým mlékem, hráškovým mlékem… vzpomeňte si na jakoukoliv plodinu, a je velice pravděpodobné, že někde na světě se právě rodí startup, zaměřující se na výrobu daného mléka.

Ovesné mléko do čaje a do latté

Ovesné mléko je ideální pro lidi s alergií na mléko nebo ořechy či pro lidi s laktózovou intolerancí. Oves v sobě obsahuje důležité živiny jako je draslík a železo pro snížení krevního tlaku a prevenci srdečních chorob. Jeden šálek neslazeného ovesného mléka má obvykle mezi 110 až 130 kaloriemi, obsahuje 2 až 4 gramy bílkovin a 2 gramy vlákniny. Díky smetanové chuti, a tím, že se nesráží, je ovesné mléko ideální do latté.

Banánové mléko ke snídani

Protože není banánové mléko vyrobeno z ořechů (jak již název bystřejším napoví), může být také bezpečnou alternativou pro lidi s alergiemi na ořechy. Některá banánová mléka jsou přirozeně oslazena pouze ovocem a kořením, jako je například skořice. Záleží však na značce produktu. Mezi další ingredience mohou patřit slunečnicová semínka, sója nebo oves. Banánová chuť mléka se hodí do smoothies, sušenek, do cereálií na snídani anebo i do kávy.

Makadamové mléko jako dietní zázrak

Toto mléko s nízkým obsahem uhlohydrátů je ideální pro diabetiky a pro lidi, kteří dodržují tzv. ketodietu (člověk by měl shodit 1 kg týdně). Aniž by bylo zapotřebí přidávat cukr, makadamové mléko je opravdu sladké. Je skvělou přísadou do kari omáčky a Piña Colady. Lze jej také rozmixovat se zmraženými banány či jahodami. Makadamové ořechy obsahují vápník, železo, hořčík, mangan a zinek, tudíž je dobré pro nabrání energie a posílení imunitního systému. Sklenka makadamového mléka je nasycená vitamínem D a obsahuje o 50 % více vápníku než mléko kravské.

Pistáciové mléko pro experimentátory

DIY – neboli „udělej si sám“ se dostalo už i do mlékárenského průmyslu a to konkrétně u pistáciového mléka, které se prodává jako pasta. Vy si pak do něj doma přidáte vodu, a tak si sami vyrobíte mléko. Pistáciové mléko má specifickou slano-sladkou chuť a je ideální přísadou do muffinů, smoothies a dokonce i do pochutin z chleba. Je bohaté na vitaminy E a K, hořčík a draslík.

Lněné semínko pro lepší metabolismus

Mléko bez ořechů vyrobené z lněného semínka je opět dobrou volbou pro lidi s alergií na ořechy. Zajímavé je, že některá mléka z lněného semínka se vyloženě nesmí sladit, a jiná oslazení vyžadují. Opět záleží na značce. Lněná semínka jsou přirozeným zdrojem bílkovin a vlákniny a hodí se především do kávy ke snídani. Pomáhají proti stresu, únavě a zlepšují trávení.

Veganský mléčný průmysl je na vzestupu, a ať už upřednostňujete ořechy či sóju, určitě stojí za to vyzkoušet relativně nová mléka na trhu.

Zdroje

Sdílejte :-)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

X