Ruský startup Startrocket má do budoucna v plánu umístit zářící reklamy nebo události ze světa na nebe pomocí obřích satelitů. „Jednou budeme žít ve vesmíru a lidstvo začne přenášet svou kulturu právě tam,“ komentuje projekt jeho vedoucí Vlad Sitnikov pro internetový portál Futurism.
Startrocket má v plánu do roku 2020 uvést na trh tento typ reklamy, který nazval Orbital Display, a do roku 2021 chce začít zobrazovat reklamy na noční obloze. Zařízení funguje tak, že na oblohu vyšle několik satelitů (nazývá je cubesats), které se následně pospojují do výsledné kampaně. Tyto „kostky“ by měly být umístěny v nadmořské výšce 400 až 500 kilometrů a být viditelné přibližně šest minut. Podle zakladatele projektu Vlada Sitnikova je to přirozený a logický krok v reklamní branži.
Kritika a rizika reklamy ve vesmíru
Cenu za reklamu v kosmu zatím společnost neuvedla. Technologicky je projekt proveditelný, problémem ale může být pro společnost vyvrátit rizika pro leteckou dopravu. Celkově bude pravděpodobně Startrocket muset čelit velké kritice. Například minulý rok vypustila soukromá novozélandská firma na oblohu velkou disko kouli, která byla terčem kritiky vědců. Podle nich totiž tato nová „hvězda“ zasahovala do vědeckého zkoumání vesmíru. Je tedy možné, že by tento případ mohl dopadnout podobně. Alexej Skorupsky, další člen týmu, tento problém komentuje pro web Futurism:
„Myslím, že během toho krátkého času, kdy bude na obloze reklama, si vědci mohou odskočit na toaletu nebo třeba na kávu.“
Tvrdí, že komercializace vesmíru je nevyhnutelná a připomíná, že když vznikly reklamy v televizi, nikdo s nimi tenkrát také nebyl spokojený.
Zdroje:
https://www.denik.cz/ze_sveta/vesmirna-disko-koule-pobourila-astronomy-20180126.html
https://futurism.com/hubble-image-triangulum-galaxy
Tagy: obloha reklama rusko startup
