Projekt MeatSpace jde na pořádání eventů z druhé strany, začíná místem. Můžete si tak vybrat a uspořádat Vaši akci i sami a ve skutečně originálních prostorech.
V čem je projekt MeatSpace jiný nežli ostatní eventové agentury?
Meatspace není eventová agentura. Nechceme pořádat akce. Chceme usnadnit jiným své akce pořádat. A začínáme tím, že přinášíme přehled místo a služeb pro akce. Nebereme si provize od klientů, ale naopak od prostor a služeb formou předplatného. Prostě jsme otočili celý zaběhlý business model v oboru.
Jak Vás to napadlo a proč zrovna “Masoprostor”?
Nápad se zrodil před více jak rokem, jak už to tak bývá, ze zoufalosti. V tu dobu jsme totiž hledali místa pro několik akcí našich klientů během pár dnů a po dlouhém googlení se dařilo nalézat úžasné prostory, ale trvalo to neskutečně dlouho.
Aby toho nebylo málo, tak klienti si nikdy žádné zajímavé prostory nevybrali a vždycky skončili u stejných nudných míst. I přes tuto frustraci jsem věřil, že existují firmy, které by chtěly dělat akce na zajímavých místech.
A tak vznikl projekt Evnt.cz, kterým jsem si ověřil, že tu poptávka opravdu je.
Po spojení sil s Kateřinou Studeníkovou jsme se rozhodli hledat jiné jméno, které by bylo lépe vyhledatelné. Meatspace nás napadl až úplně na konci a náhodou… A hned to byla jasná volba – celý projekt se točí kolem akcí v reálném světe, takže opak Cyberspace je to pravé.
Podle čeho si vybíráte prostory do portfolia?
Ze začátku jsem si vybíral prostory podle osobního dojmu a zážitků, ale postupně se to rozšiřovalo na vše zajímavé. Nyní máme přes 250 prostor a jsou tam i trochu tradičnější místa, ale pořád je majorita těch alternativních.

Zdroj: www.meatspace.cz
Máte v eventech letité zkušenosti. V čem je dnešek jiný oproti době například před deseti lety?
Po krizi začaly firmy ořezávat rozpočty a korporace začaly méně utrácet za externí agentury a snažily se řešit více aktivit interně. Dneska je například spousta menších firemních eventů organizována interně, bez eventových agentur nebo jen s jejich částečným využitím. A to byl další z impulzů pro vznik projektu Meatspace – poskytnout lidem ve firmách trochu toho eventového know-how… no a taky na tom vydělat.
Co bylo při rozjezdu projektu nejtěžší?
Při rozjezdu Evnt.cz jsem si na dva týdny zkusil spustit reklamní kampaň za pár stovek, jakože co to udělá. No a potom následovaly dva týdny pekla, kdy jsem nedělal nic jiného, než řešil poptávky klientů a stejně jsem to nestíhal. Trochu jsem to podcenil.
Nyní se již poptávky zpracovávají automaticky a my jen ověřujeme doručení nabídek. Takže přehlcení už nehrozí.
Co byste vzkázal našim čtenářům, kteří by rádi rozjeli vlastní byznys?
V dnešní době a dnešními nástroji asi není možné mladým lidem s nápadem vzkázat nic jiného, než „prostě se do toho pusťte“.
Tagy: akce event kultura práce prostor workshop
