Během cesty do restaurace nebo bistra si objednáte jídlo, pak ho sníte, během dopíjení kávy zaplatíte přes mobil a odejdete. Jediné, co udělá obsluha, je, že vám přinese jídlo a pití a mile se na vás usměje. Revoluci v gastronomii slibuje nová aplikace Já, číšník. Ta by měla přispět ke zrychlení a zkvalitnění služeb pro zákazníky na jedné straně a na té druhé snížit náklady pro samotné restaurace. Projekt přivedl na trh Petr Havelka ze společnosti AWIS spolu se společností Busyman.
Chcete přijít do restaurace, kde na vás už bude čekat vámi vybrané jídlo? Zjistit, zda mají volný váš oblíbený stůl, hodnotit voňavé pokrmy, příjemný a odpočatý personál nebo atmosféru podniku? A co poslat okouzlující dámě u vedlejšího stolu drink přes telefon nebo nečekat přes hektické obědové pauzy na přetíženou obsluhu a zaplatit na jeden klik?
Přesně tak popisuje ve zkratce výhody aplikace její zakladatel Petr Havelka. A jestli se k jejím uživatelům přidáte i vy, budete o výhodných nabídkách a happy hours vždycky vědět jako první. Nebo budete moci zhodnotit obsluhu, a když o to budete stát, také poklábosit s ostatními hosty.
Návštěvníkům restaurací také přinese důležité informace, zrychlí jim servis a zvýší jejich spokojenost. Majitelé restaurací skrze ni mohou zase poskytovat trvalé výhody a slevy stálým zákazníkům a rovněž s nimi snáze komunikovat.
Aplikace Já, číšník kromě zvýšení efektivity restauračního provozu slibuje zejména zvýšení celkové úrovně obsluhy. Na druhou stranu se její zakladatel brání, že by měla hromadně sebrat číšníkům a servírkám práci nebo je zcela nahradit.
„Naše aplikace číšníky a servírky rozhodně nenahradí, budou vždy potřeba. Jen budou o to kvalitnější,“ shrnuje Petr Havelka.
Aplikaci můžete vyzkoušet ve dvou pražských restauracích
Aplikace je navržena pro pokladní systém AWIS, ale lze ji přes tablet spojit s jakoukoli jinou pokladnou. Podniky ji pořídí od 990 Kč měsíčně za jednu pokladnu a s 50% slevou na další kasy. Pro uživatele je aplikace ke stažení zdarma pro všechny systémy mobilních telefonů. Projekt už je testován například v pražských restauracích Gastronom a Parodie a do konce roku by se měl objevit asi ve dvacítce dalších podniků.

Petr Havelka při spuštění projektu
Ačkoli se někde nového systému trochu obávají, Havelkův tým připravuje kalkulačku, díky které bude jasně vidět, že aplikace šetří provozní náklady. A jak uvedl její zakladatel, do konce příštího roku by se měla dostat až do dvou stovek restaurací a tím zařídit návratnost celé investice.
„Do budoucna přibude třeba i ovládání jukeboxu, ale plánů je více a moje rada pro každého, kdo chce začít dělat něco svého, je, ať se toho nebojí a jde si za svým, pak je šance na úspěch velká. Pokud pochybujete, tak to ale raději nepokoušejte, zas taková legrace podnikání není.“
Tagy: aplikace jídlo restaurace smartphone
